Svullna lymfkörtlar

Fick en läkartid igår 11:45. Och fick träffa den mest inkompetenta läkaren ever! Hade ingen koll på någonting, visste inte vad det kunde vara, satt och kollade i böcker och på uppslagsverk på datan, kändes inte så bra.. Och han var otroligt opedagogisk med Mikey. Han skulle kolla i hans öron och Mikey ryckte till lite och då skrek han till Mikey: NEEJ!  Men hallååå, det är ett barn på 1 och ett halvt...
Men iaf... Han visste inte vad det kunde vara och skrämde upp mig som fan, "det här har jag inte sett förut, ni måste nog ta ett kontrollprov". Jahapp, så vi gick till labbet och tog ett stick i fingret. Mikey var superduktig för övrigt..;-)
När vi kom tillbaka så sa han att han hade rådfrågat med en annan läkare och att hon oxå skulle komma och titta. När hon kom tittade hon snabbt och sa direkt: nämen det här är ju lymfkörtlarna! Dom har svullnat upp, dom kan göra det om man har haft nån infektion i kroppen. Och han har ju haft ögoninflammation så det kanske var den som triggade det...
Hon sa att vi skulle avvakta, om det inte har försvunnit om en vecka, tio dagar så skulle vi höra av oss. Men annars var det ingen fara. Så det var ju skönt!
Men jag kommer akta mig för den manliga läkaren... Uscha!!!!

Nä nu måste jag jobba, ha en underbar dag i det härliga vädret!!!

Kraam <3

Kommentarer
Från jeanette

Vilken idiot till läkare, men skönt att det inte va nått allvarligt :)

Stor kram till er

2010-06-10 @ 15:07:44
Hemsida: http://cornetto86.blogg.se/

Här nedan kan du ge respons på mina inlägg =)

Vad heter du?:
Spara dina uppgifter?

Din mail: (Endast jag som ser)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0