Olyckor, utställningar och jobb

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev, jag vet. Har jobbat hela veckan och haft stängning och när jag slutar kl 6 så är jag heelt slut...

Så. Hur gick det i göteborg då?

Resan dit gick inte som planerat. När vi hade ungefär en halvtimme kvar så fick vi sladd på bilen mitt på E4:an. Vi snurrade några varv innan vi körde rätt in i räcket. Som tur va så körde vi inte super fort och så hade vi ingen bakom oss. Men det blev en ganska hård smäll ändå och har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Men vi fick ordning på bilen så att vi kunde köra in till kanten, vi stod mitt i vägen rakt över 2 körfält.
Det var ingen i bilen som skadade sig fysiskt, det var bilen som tog värsta smällen.
Hiki blev ganska berörd, och tyckte att det var ganska jobbigt. Qiara var förvånansvärt cool. Jag går fortfarande och väntar på att hon ska gå in i chock.... hehe..

Jag och Pernilla blev rädda men tog det ganska lugnt ändå tycker jag. Linn blev bara rädd för Hiki's skull. Hon trodde att hon skulle dö. Lilla stumpan..=(

Vi kollade på bilen men ansåg att vi nog kunde ta oss vidare till göteborg. Men vi körde väääldigt lugnt och med varningslampor.

När vi väl kom fram till hotellet (efter att ha åkt runt hur länge som hest och letat) så åt vi en köttbullemacka och sen däckade vi alla i sängarna. Så i en dubbelsäng så sov jag, Pernilla, Linn, Hiki och Qiara. Hur mysigt som helst..:)

På torsdagen var det dags för utställning nr 1. Qiara skötte sig jättefint förutom att hon bara ville springa i passgång. Och det blev extra surt när domaren sa att det var synd att hon inte ville springa, för hon hade finast huvud av alla som ställdes. Så ag hade garanterat fått en etta. Och vem vet kanske ett ck oxå... Men hon åkte ut på en tvåa...
På utställning nr 2 så gick det bara neråt. Hon skötte sig bra men ville inte springa då heller. Plus att domaren gillade inte henne så värst mycket heller. Tyckte att hon var för liten och hade för hängande ögon mm.
Jaja, nu vet vi ju iaf vad vi behöver träna på tills i sommar då vi ska ta revanch..=D

Annars så hade vi det jättemysigt, åkte taxi överallt (vi vägrade röra bilen), åt god mat och hade hög mys nivå med våra underbara hundar som imponerade stort på oss under dessa dagar..:)



Resan hem var lååång och jobbig rent mentalt. I tio timmar var vi ute på vägarna. Vi åkte i max 80 och tog massa pauser.
Men vi kom hem till slut iaf..=D Tihi..

Har som jag skrev tidigare jobbat hela veckan. Och Frida som egentligen skulle ha jobbat var tvungen att ta tjänstledigt hela veckan. Tänker på dig tjejen..:)
Så jag och Pernilla har varit ensamna. Och så har vi haft en praktikant och ca tio intervjuer. Så det har varit ganska kämpigt men det har ju gått! :)

Men nu har vi iaf valt ut vem som ska få äran att joina vårat team! Och det blev en tjej vid namn Linda. En 28:årig norrlänsk hundnörd som hon själv skrev..=D
Hon verkar jättetrevlig och lugn med hundarna så det blir nog bra det här..:)

Nä nu ska jag väcka min man som var ute igår. ;)

Hoppas att ni har haft en skön vecka!

Puss och Kram!!!!

Kommentarer

Här nedan kan du ge respons på mina inlägg =)

Vad heter du?:
Spara dina uppgifter?

Din mail: (Endast jag som ser)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0