Long time no see..;)

Nu var det verkligen sjuuuukt längesen jag skrev här. Tänkte att jag skulle lägga ner bloggen helt och hållet men idag ändrade jag mig av någon anledning.. =D

Det har hänt ganska mycket sen jag skrev sist, vi börjar med Quila.
Hon har blivit parad och fått sju små underverk. Så otroligt vackra!
Förlossningen gick bra och hon är en jätteduktig mamma, min lilla tjej.. <3
Hon kommer hem igen i mitten av juni, ni kan ju tänka er hur mycket jag saknar henne..:( 2 och en halv månad utan min lilla gris..

Jag har startat en valp/allmänlydnad på jobbet. Det var min första kurs som jag höll helt själv och det gick över all förväntan. Men jag lärde mig jättemycket om mig själv som instruktör kan jag ju säga..;)

Så nu är jag redo att hålla fler kurser..:)

Och jag har fått en MH tid för Qiara! Så i slutet av maj åker vi till skövde för att möta upp uppfödaren och flera av hennes kullsyskon. Det ska bli såå kul att se dom..:)

Och när vi ändå pratar om Qiara kan jag ju avslöja att vi ska debutera i tävlingslydnaden i slutet av maj oxå. Då ska vi tävla i ettan. Är så sjuuukt nervös men det går som det går. Hon är verkligen superduktig, det är bara matte som måste få lite ordning på sina nerver..;);)

Familjen då? Mikey mår bra, efter att ha varit hemma hela förra veckan pga feber som vägrade ge med sig. Men nu är han lika vild och galen som vanligt, så allt är som det ska..;)

Ousman mår bra han med, just nu är han ute med sina vänner och partar lite efter en lång arbetsvecka..:)

Jag mår bra, väldigt sliten efter den här veckan bara, har jobbat ganska mycket och haft mycket träning med Qiara. Och ikväll startade våran spårkurs som jag ska gå med Qiara. Så ikväll var det teori och imorgon och på söndag så är det praktiskt i skogen. Det ska bli SÅ kul att se vad hon går för..;)

Och till en mindre rolig sak.. Våran älskade Castor fick somna in efter ett akut diskbråck för 3 veckor sen. Allt gick alldeles för snabbt och jag tror inte att någon av oss riktigt har förstått vad som har hänt. Allt var bra på fredagen och på lördagen så la hela bakdelen av. Så vi åkte in akut med honom till bagis och där konstaterade dom att det var ett diskbråck. Han fick ligga inne i två dygn innan han försämrades och min mamma fick ta det tunga beslutet att låta han somna in. Han låg i mammas famn och jag klappade och pratade med honom in i det sista så det gick väldigt lugnt och fint till men det är bland det jobbigaste jag nånsin gjort. Han var en sån stor del av familjen. Sörjer så mycket för min mamma, det var verkligen dom två. Men mamma är stark, jag vet att hon fixar det här, fastän jag vet att det tär nått otroligt på henne.
Usch, jag kan inte ens tänka tanken på att något skulle hända mina tjejer, dom är ju mina små fisar..<3
Så nu tänker vi inte på det!

Igår beställde jag en Iphone och ett nytt abonnemang, så nu blir jag officiellt medlem i Iphone klubben..;)
Det ska bli spännande!

Nä nu kanske jag ska börja packa tills imorgon och en heldag i skogen..:)

Hoppas att ni har orkat läsa allt..;)

Stora kramar!

Kommentarer

Här nedan kan du ge respons på mina inlägg =)

Vad heter du?:
Spara dina uppgifter?

Din mail: (Endast jag som ser)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0